Oduvijek su književna djela bila osnova za svaranje kako filmskih, tako i pozorišnih realizacija, odnosno osnova za stvaranje novog umjetničkog djela. To je veoma kreativan, ali odgovoran zadatak koji zahtijeva da novo djelo bude dopadljivo, ali i zadovolji sve kriterije, i s druge strane da ne naruši suštinu i vrijednost onog prvog (svoje osnove). Zbog toga to rade stručne osobe i osobe sa mnogo iskustva. No, ponekad to rade i amateri i oni koji osjećaju veliku ljubav prema toj vrsti umjetnosti. Među njima se nalaze i učenici Gimnazije ,,Musa Ćazim Ćatić”. Naravno da to pokazuju u radu na Dramskoj sekciji, na to smo nekako svi navikli, ali kada se to desi u svakodnevnom nastavnom procesu, to iziskuje posebnu pažnju. Nešto tako se upravo desilo u odjeljenju I-a na časovima bosanskog jezika i književnosti. Naime, učenici tog odjeljenja uspjeli su u toku ove školske godine prirediti nekoliko puta nezaboravno i predivno iznenađenje, kako svojoj profesorici, tako i cijelom razredu, adaptirajući i režirajući predstave na osnovu književnih djela predviđenih po Nastavnom planu i programu. Tako su se nizale antičke tragedije i komedije sa upečatljivim tragičnim likovima Antigone i Kreonta, i komičnim likovima tvrdice i likovima sa drugim ljudskim osobinama koje izazivaju smijeh. Potom su došle adaptacije iz istočnjačke književnosti gdje je zanosna Šeherzada sa svojom glumačkom postavom oduševila cara Šahrijara, ali i cijeli razred. Naravno, nije izostala ni naša usmena narodna književnost gdje su učenici priredili dramatizaciju epske narodne pjesme ,,Banović Strahinja” , kao i bošnjačke balade ,,Hasanaginica” . Kako su predstave bile dio iznenađenja, posebno za profesoricu, to nam govori da su učenici sami radili na adaptaciji teksta, sami osmislili scene, kostime i šminku. To zaslužuje svaku pohvalu. A s druge strane tu je velika volja, kreativnost, timski rad, inovativnost i želja da se pokaže nešto neobično i lijepo, a istovremeno i veoma poučno. Oni su u tome svakako uspjeli. Naravno, imali su i svog vođu, koji je držao sve konce u svojim rukama, a to je Emina Mešić, također učenica I-a razreda, koju moramo posebno pohvaliti. Zahvaljujući njoj i cijeloj glumačkoj ekipi časovi bosanskog jezika i književnosti u odjeljenju I-a ove školske godine bili su još bogatiji i neobičniji.
Ovakav vid kreativnosti bio je zabilježen i u trećem razredu, tačnije u trećem razredu društvenog smjera (III-b). To se desilo na oglednom času bosanskog jezika i književnosti gdje su učenici trebali pokazati neke inovacije. Tako je opet književno djelo bilo osnova za stvaranje jedne predstave. Riječ je o djelu ,,Hanka” Isaka Samokovlije, a glumačku postavu činili su: Almedina Muminović, Armina Artuković, Adelisa Kalabić, Nermin Kantić, Meho Lugonić i Hasan Srkalović. Kažu da dobar glumac mora osjetiti svoj lik i živjeti ga kako bi ga predstavio na pravi način, a ovi glumci su to predstavili i više nego dobro. Uživajući u njihovoj izvedbi mogao se osjetiti duh, običaji, govor, naravi, problemi i želje naroda kojeg je opisivao Isak Samokovlija u svojim djelima. Pored odlične izvedbe pažnju su privlačili i kostimi, scena i cjelokupan ambijent tokom cijelog časa. Svi prisutni su uživali i ponijeli u sjećanju jedan inovativan i keativan dio časa. Naravno, to je i bio jedan od ciljeva. Trebamo se truditi usmjeriti učenike na pravi način kako bi oni mogli pokazati svoju kreativnost i skrivene talente.